Vattenträning

Då både Skotts och Zolos simteknik behöver förbättras tog vi tillfället i akt idag och åkte ut till Tvedöra för lite markeringsövningar i och över vatten.

Först fick de springa av sig lite på fältet och sedan var det dags att ta sig till vattnet. Oscar skulle få lite passitivitetsträning vid vatten tänkte jag och om han skötte sig skulle han få hämta en markering i vattnet. Hans eksem är bra nu så jag tänkte att han skulle få prova idag om han skötte sig. Det tog dock inte många minuter innan han hade smugit och förflyttat sig hit och dit så det blev passitivitetsträning fastbunden i ett träd!!!


Lika glad såg han ut för det

Zolo fick börja. Tanken var att Emma skulle kasta en markering över på en ö för att hundarna inte bara skall fokusera på att hämta på öppet vatten. Emmas kastarm hade dock inte blivit riktigt uppvärmd så de första kasten hamnade i vattnet. Zolo skötte dock detta utmärkt. Han hämtar ficn och simningen blir bättre och bättre för varje gång.


Lite plask framför sig fortfarande men inte alls som innan

Sedan var det Skotts tur och Zolo fick sitta passiv, detta gick över förväntan just denna gången men lite senare var det mycket svårar att sitta stilla, så det kommer att bli mycket passitivitetstränign och stadgeträning framöver. Det funkar ju utmärkt hemma och när Oscar springer men när Skott som är världens bästa brorsa springer är det inte lika lätt och tappar jag fokuseringen det minsta lilla för att tex ta kort eller dyl så tar han sin chans så i fortsättningen är det 100% fokus på Zolo som gäller även när han är stilla.


Markering på ön är hämtad

Emma värmde upp sin arm och Zolo fick en markering på ön som han löste fint. nu hade vi kört många markerinar mot ön så vi avslutade med en markering ut på öppet vatten. När emma kvackade och kastade fokuserade Zolo mycket på ön så jag trodde att det skulle gå åt skogen, men vad man kan bli glad ibland, han simmade rekt ut på markeringen och hämtade den finfint.


Min duktiga kille

Sedan fick Skott och Krut leka i vattnet och mina hundar fick titta på, till deras stora förtret men har man inte uppfört sig ordentligt så har man inte.

Zolo fick också ett linjetag på land och en markering med dolt nedsklag i en backe som han löste galant.

Summa sumarum av denna dagen är att det är stadgan som skall tränas MYCKET framöver punkt slut!!!!

Nu skall jag lägga mig en stund för nu väntar tre nattpass och det är mina första så det skall bli spännande att se hur man klarar det.

Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Puh, nattpass... Tur man jobbar på dan, hade inte fixat nätter. (är ju visserligen vaken med Elsa på natten ibland, det är ju jobb i och för sig)



Det ser svalkande och härligt ut, det borde vara förbjudet med alla annan träning än den i vatten just nu. Vovvarna ser så lyckliga ut :D

Postat av: Maria & Meia

Underbara bilder (speciellt den på en passivitetstränande Oscar)! Stackars kille som inte fick bada, hoppas han lärt sig läxan :) Insåg i helgen att min vovve inte har tillstymmelse till passivitet i sig så det är något vi måste träna på (synd bara att det är så tråkigt). Ha det gott i värmen!

Kram

2008-06-03 @ 16:59:38
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Karin & Diesel, & Dollar

Hej på ER!



Vilka härliga bilder på grabbarna grus!!

Oscar är så in i vassen söt på bilden ;)



När ses vi nästa gång :( är det Emmas 30-årsfest eller?



Ha en skön kväll!



KRAM Karin & grabbarna

2008-06-04 @ 17:46:30
URL: http://www.movie-star.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback