Skogspromenad och mycket hundbus

Igår bestämde jag och Emma att vi skulle ta en tur i skogen, var ett tag sedan vi träffades för det, känns som om det blir att vi träffas mest på jobbet nu för tiden. Min bror har Isa hos pappa denna veckan så jag körde och hämtade henne där så hon också skulle få busa av sig, trevligt med en tik i gänget är ju inte så vanligt med tikar i vår hundbekanskapskrets:)

Väl hemma hos Emma tog jag ut Zolo för att han skulle få känna på att apportera en and som Emma och Jimmy tinat och tränat sina hundar på tidigare. Zolo nosade och var intresserad men lite skeptisk till att den skulle bäras i munnen av honom, detta får vi träna mer på. anden fick sedan följa med oss hem och ligger nu i frysen så vi kan träna lite här hemma TACK Emma och Jimmy för det.
 
Gick upp och tittade på deras ovanvåning som nu är i stort sett färdig och det har blivit SUPERFINT du är verkligen duktig Jimmy och Emma du har haft bra ideer, hihi:)

Sedan bar det av till skogen och jag skulle rodda TRE hundar varav en som inte tycker om att gå i koppel och inte har för vana att gå med så många hundar utan att busa, vet inte ens om Isa någonsin har lekt med så många hundar på en gång, hon var äverlycklig iaf. Efter en stund fick hundarna bröta loss ordentligt och Isa fann sig väl till rätta, hon är en ganska försiktig och låg tik men efter ett tag kom svansen upp och hon busade på för fullt med alla pojkarna.

Mina hundar letade upp varje vattenansamling de kunde hitta precis som vanligt och var mer eller mindre rena, nackdelen med att ha Isa med var att hon badade på samma ställen och eftersom hon är gul så såg man hur skitig hon var och det måste ju innebära att mina är minst lika skitiga med det syns inte lika mycket på dem.
Isa gillade verkligen att ligga i leran och rulla runt hon gjorde verkligen en riktig lerinpackning;) Insåg ganksa snart att jag inte kunde lämna henne hos pappa i det skicket så jag tog beslutat att ta med henne hem till oss för badning.


Isa gör en lerinpackning


Uppe ur leran:)


alla hundarna på en bild som tar ett renande bad

TACK för en härlig tur Emma, Jimmy och Ida.
 
Ut med mellanväggen i buren och in med tre hundar som var så trötta så de däckade direkt:) Hem och in i duschen, tur vi har stor dusch, fick plats med tre hundar och mig själv, shampoonering av tre hundar tar en stund men såååå fina de blev när jag var fördig.

På kvällen blev det middag hos pappa och sedan blev det lek i trädgården för hundarna som verkligen var i sitt esse. Zolo hittade en av Isas leksaker som var en rosa krokodil och den PEP han älskade den och kunde nog ha fortsatt leka med den hur länge som helst.


Mina FINA gossar


Isa älskar att hoppa efter bollen


Oscar och matte busar


Zolo och matte har pusskalas:)


Senare på kvällen tog vi en promenad äver golfbanan och mina hundar badade för andra gången den dagen, dock var detta vatten förhoppnignsvis lite renare då det är den ganska stor damm. Zolo simmade efter en fågel och han behöver verkligen träna på att simma för det är ju helt otroligt vad han plskar med frambenen, vi får ta tag i det tror jag han kommer aldrig att hitta en apport i vattnet med den tekniken:)

Hundarna är fortfarande nu på morgonen efter trötta så det blir till att ta det lugnt  idag:)

Om någon undrar så har jag inte tappat bort mina barn de är i Stockholm med farmor, faster och kusinen, de har hur kul som helst och flög dit i lördags och kommer hem igen på lördag.

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Isa ser ju hur kul ut som helst när hon hoppar efter bollen. Undras vad man kallar den öronställningen? Stå-häng-lockiga öron? Vilken fotograf!



Oscar och Zolo ser ut att ha en skön sommar oxå! Synd att ni inte kan komma i helgen.



Ha det gott!

Postat av: Malin

Vaaa??

Har ni varit i skogen - jag ville oxå med!!

Jag & Oscar är ju badpartners, o ska Zolo

lära sig simma ordentligt så hade jag kunnat

lära honom det. Idag har jag fått simma i "ån" längs med mossen, matte kallade det fys-träning

tror jag.. hmmm



//Fido

2008-07-22 @ 23:56:59
URL: http://www.madofi.se
Postat av: L8 & grabbarna

Halloj!



Vilka härliga badbilder o spa-bild på lerhunden!!!

Hoppas allt är bra med er o att ni njuter av sommaren! Jag har semester....så man njuter verkligen varje lediga dag!

Sköt om er!

STOR KRAM

2008-07-25 @ 05:22:44
URL: http://l8ardin.cybersite.se
Postat av: cattis

härligt med semester va?



vi kanske kan ses till helgen? hoppas vädret vänder! kramar cattis zack diza

2008-08-04 @ 12:21:51
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback