Träning med duva och champinjonkalas

Igår lördag var äntligen de förbaskade fåglarna tinade, trots att de låg i ett hyfsat varmt förråd så tog det två dygn, men den som väntar på nåt gott......

Jag, Eric och hundarna tog bilen till Genarp för lite träning. Vi började med Duvan, o det skulle vi inte gjort iaf inte jag.... Skott var superduktig men Zolo ville bara apportera fjädrarna inte själva fågeln och efter det ville han inte ta något alls i munnen:( Men men skam den som ger sig. 

147106-378
Zolo o jag leker med duva tillsammans


Oscar han fick naturligtvis också prova vilket gick bra när jag kom på att jag måste förflytta mig baklänges när han skall komma in. Gör jag inte detta så släpper han viltet och tar det springer en bit släpper igen osv, men när jag springer ifårn honom så kommer han finfint. Jaja vi tränar ju mest jakt för skojs skull fokus ligger ju inte där just nu. Men jag var riktigt nöjd med Oscar. 

147106-379
Vilken snygg gosse


När Oscar apporterat duva tog vi ut valparna igen och de fick några dummieregn var vilket de sköter suveränt tänk så lätt stadga är när  man tränar det fårn början nu gäller det bara att fortsätta träna så att man inte tror att det funkar alltid bara för att det funkar just nu.

                   
                                    Ta upp                             Fint grepp                           Inte lika fint

147106-377
Dummieregn

 
147106-380
Två tuffa grabbar


När vi var näjda med träningen förtsatte jag, Eric och hundarna till Bollerup och stenbrottet där, Carina, Cattis och Liza var och tränade. Jag tog ut Zolo och körde lite stadga till (undrar om han tycker jag är tråkig) och några linjetag vilket han skötte utmärkt. Här tog han upp dummiesarna utan problem så jag skall inte träna med vilt först i fortsättningen utan ta det efter lite dummieträning.

147106-381
Grabbarna Z, Zack och Zolo 


När vi tränat klart här styrdes kosan vidare till hammenhög där Kia och Spader Damens kennel finns och det var dags för champinjonklalas för kennelns champions. Vi var itne en av dess i år men vänta bara. I år gratulerar vi Kia och Coffee (Oscars mamma), Lena med Guinnes och Maria med Meia, alla tre tog hem ett championat i viltspår. SUPERRBRA JOBBAT allihopa.
Tack för god mat och trevligt sällskap.

Kommentarer
Postat av: emma & skott

"Vi" får skaffe en frys så vi kan ha mer vilt och träna det oftare!!!

Finns Zack med i gossarnas stamtavla??? Dom e´ ju ruggit lika... mer lika än våra!!! =) Mysko???!!!

På torsdag spårar vi, eller???
kramar från oss
ps: coola små bilder, funkar ju utmärkt!!

Postat av: cattis

härliga foto!
"älgen" din e jätteduktig. ha det kram cattis

2008-02-10 @ 22:43:29
Postat av: Kia

Tack själv för i lördags.Kul att ses någon gång utan hundar o inte i skogen.Nä jag förstår att du inte är extremt valpsugen.Har man precis slutat att torla kiss o behöver man lite distans innan man tänker tanken.Jag har ju ettåringar så det är inte så långt borta för mig heller.Hade inte tänkt att ha något kvar hemma men det är ju den där söta gossen....................
Kia

2008-02-11 @ 13:55:59
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Carina

Zolo var ju bara så duktig och cool-lugn när det regnade dummies över honom. Starkt gjort!! Å bra tränat!

2008-02-11 @ 17:21:23
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Åh så härligt det ser ut, det verkar ju ha gått riktigt bra också. Längtar tills vi ska ta tag i det där... Jaktträningen alltså... Ha en bra vecka!

2008-02-11 @ 21:49:52
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Åttan

Kloka, kloka Malin.
Att vänta lite med viltet.
Och stadgan sen. Om gossarna brun är lite lika mej
så kan jag ju säga att min matte tror att hon har tränat mej till perfekt stadga, men jag säger bara det. Försök bara att få mej att gå fot med någon annan än skytten på jakt. Ha Ha

Åttan (matte skickar massor med kramar)

2008-02-12 @ 13:39:52
Postat av: Susanne

Hej Malin,
jag blir sååå avundsjuk på era snöbilder =o) det blir inte förrän nästa år vi ska åka... =o(
Oscar såg ut att trivas mkt bra!
Tänkte se om du kan på tisdag nästa vecka, jag har då ledigt för massage till Oscar, ta med Solo åxå så känner jag igenom honom med.
Må så gott!

2008-02-13 @ 19:57:03
URL: http://www.nasbyhillhundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback