Miljöträning

Zolo har ju varit lite osäker i nya miljöer och han går ju mest i skogen eller här i Hjärup och det är ju inte direkt nån storstad;) Så idag hade jag tid hos tandläkaren i "storstaden" Staffanstorp. Perfekt att börja i en mindre stad då jag inte ville skrämma honom direkt.

Väl i Staffanstorp tog vi en tur på stan (eller vad man nu skall kalla det). Det första han skällde ut var en EUmoppe de kan ju vara ganska farliga när de står stilla och de kan säkert hoppa på en!!!! Han skötte sig bra och tittade på allt och inget. När jag pratade med honom och påkallade hans uppmärksamhet lyssnade han direkt vilket jag är mycket nöjd med. När vi lite längre fram skulle gå förbi en jourbutik så stod det en GB-gubbe i plast utanför, en sådan som snurrar och det gjorde denna då det blåste en hel del idag. Zolo tyckte att denna tingest var det mest skrämmande som finns men efter en liten dtund gick han fram och nosade på den, jag valde att hålla i den så den inte skulle snurra precis då. Resten av promenaden skötte Zolo sig utmärkt och det var inget konstigt att gå i en tunnel mm. Jag hittade även en gräsplätt där vi tränade lite stå, måste ju hårdträna detta till Malmö.

När jag var hos tandläkaren (vilket inte var lika kul el billigt för den delen) låg Zolo i bilen och han hade nog varit lite stressad för han hade kräkts. Han behöver öva på att vara själv i bilen också, han är ju van att Oscar ligger brevid, även om jag har en skiva emellan så de inte ser varandra så har han en trygghet i att veta att Oscar finns faktiskt där på andra sidan.

När tandläkarbesöket var avklarat så bar det iväg till djuraffären för lite matinköp till Zolo. Passade på att väga honom också och det var ju inte mycket han vägde. Nånstans mellan 19 och 20 kilo vägde han och det är ju inte mycket att hänga i julgranen. Skall försöka ge honom mat tre gånger om dagen, har ju slutat med det eftersom han ändå inte åt men jag får väl prova igen.

Inga bilder tog jag under vår stadstur så jag lägger in en gammal.

147106-409
Tänk att han har varit såååå liten o ullig, det går såååå fort

Kommentarer
Postat av: Anneli Karlsson

Grattis till din placering i lördags.
Tack för att du åkte och visade upp honom.
Kramar
Anneli

Postat av: emma & skott

Jag kan förstå att han skällde på GB-gubben, tycker själv att han ser lite skum ut ;-)
Hoppas att han tycker bättre om den nya maten....

Vi hörs imorgon
krameli kram

2008-02-25 @ 19:46:25
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Malin

Då får vi se om han blir en biff *asg*
Du får kolla om det funkar bättre med 3 ggr, bättre att han äter bra 2 ggr än halvdåligt 3 ggr.., inte lätt det där. Doggy är ju inte heller direkt matglad, medans Fido är den 8:e dvärgen i Snövit - GLUPSK!! *asg*
Har tänkt utställningsträna på onsdag - lust att hänga på?? Fido tjuvstartat på jaktsäsongen hemma på köksgolvet - GALNA bilder på bloggen ;o)

2008-02-25 @ 21:45:39
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Maria & Meia

Åh va nyttigt med miljöträning! Det enda Meia får träna är att åka tunnelbana ut till parken. In till Amsterdam har vi inte vågat oss än. Det är en helt livsfarlig stad för hundar. Folk kör/cyklar som galningar överallt. Staffanstorp tycker jag låter lite mer lagom :)

2008-02-26 @ 19:41:05
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Caroline

åhå.. jag har tandläkarbesök den 10mars..kanske ska se om även vi kan skälla ut en gb-gubbe.. bra ide.. att planera in lite hundaktivitet den dagen.. tack för tipset ;-)

Sitter just och funderar hur mkt Hexa kan väga.. tror att de är rätt lika i byggnad från de bilder jag sett.. Hur många dl. äter han per dag nu?

kramkram

2008-02-26 @ 19:45:05
URL: http://jcav.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback