Äntligen har vi tränat

Idag skiner solen i Skåneland men som vanligt så är vindarna friska!!! Jag trotsade vinden och gick ut för att träna. Stadga med Zolo och lydnad med Oscar.

Först ut Zolo. På morgonpromenaden hade jag med mina minidummiesar som jag och Emma hämtade igår. Superbra att stoppa i fickan under promenaderna. Jag tränade stadga med båda hundarna och det gick bra, Zolo fick två enkla linjetag som också gick bra. Därefter lite stadga till så man inte tror att man får hämta dummiesarna bara för att man fick göra det på linjetaget. Han är lite lätt i baken men efter några gånger så satt han riktigt fint. Nu på eftermiddagen gick jag ut utan Oscar och tränade Zolo själv. Jag kastade dummiesar så det stod härliga till och det kom hundar och gick förbi men han hade stenkoll på vad jag gjorde och sa till honom. Jättenöjd.

147106-371                     147106-372                     147106-374
Dummieregn                                            Full fart in                                     Dödande av pinne

Sedan blev det några linjetag längs med ett staket, precis när jag hade lagt ut den första dummien så kom det en man förbi och undrade vad Zolo var för ras osv (Han tyckte att Zolo var jättefin och duktig hihi). När han började promenera bort så tänkte jag gå tillbaka för att hämta dummien igen och sedan lägga om den men när jag tittade ner på min goe underbara gosse så sitter han med blicken spikad på dummien så det var bara att skicka. Han sprang klockrent fram och tog den och sedan fint in med den till mig. vilka avlämningar han har min gosse.
Han rullar dock gärna runt dummien i munnen så nu skall reklampauserna på kvällarna utökas med hållande av dummie, reklampauser måste vara en superuppfinning för hundägare:)

147106-373
Ibland kan han hålla den stilla men greppet skall det putsas på


När vi var klara så körde vi lite stadga till bara för säkerhets skull....

Nu var det Oscars tur så det blev fram med koner, klicker och leksak. Började med lite rutan med en nostarget inuti rutan. det blev väl en fyra fem skick eller ja skick kan man ju inte säga eftersom jag inte ger kommando men han var inne och puttade på targeten några gånger iaf.

Efter detta var det linförighet med kontakt och det gick över förväntan, vi har ju inte tränat så mycket nu under vintern mer än lite bakdelsövningar inomhus, men Oscar var laddad till tänderna och tyckte att det var superkul att komma ut o träna med matte SJÄLV.  Körde några bakdelsförflyttningar där jag flyttade runt på stället och han skall följa efter och det har nog aldrig gått så bra. Nackdelen med att träna inne är att golvet är halt och vi har inga mattor inne, anledningen är helt sonika att Oscar kräker direkt på en matta om vi tar in en. han måste vara allergisk mot mattor eller nåt. Ute fick han nu fäste i förflyttningarna så det gick bra. Avlutade med ytterligare några "skick" i rutan med targeten.

147106-375
Rutan med nostarget


Imorgon skall vi förmodligen testa de små på lite vilt om allt går som det skall. Skall bli kul att se hur de reagerar denna gången.

Hittade denna bilden i kameran, måste var ett av barnen som har varit framme när vi har däckat i soffan. Inte så bra skärpa men gött ser det ut.

147106-376

Kommentarer
Postat av: cattis

tjenis!visst e det härligt när solen tittar fram,zack o jag har oxå varit ute o tränat idag.rutan gick ju bättre idag,kunde faktiskt skicka honom utan skålen
en gång.men det återstår mycket mer träning.ha det gott

2008-02-07 @ 18:44:05
Postat av: Malin

Flitig du varit idag! ;o) Vi får allt ta lite träningspass ihop framöver. Har du inte sett något annorlunda med din blogg?? *fniss*
Vad e det för fåglar ni ska träna på imorgon.. *asg*

Postat av: Maria & Meia

Va duktiga vovvar du har. Det här med stadga och avlämningar hoppade jag över med Meia när hon var liten (det var ju så kul att skicka på markeringar) :) Tur att man har en vovve som är omlärbar (undrar om det ordet existerar)...

2008-02-08 @ 17:10:26
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Lena och Guinness

Hej Malin!
Tack för de fina presenterna jag och Guinness fick igår. Vad roligt det var att få se din lille brunis i verkligheten också.
/Lena

2008-02-10 @ 20:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback