spår och promenad

Igår kväll tog jag båda hundarna och åkte till klubben där det var öppen träning för klubbens medlemmar. Det börjar alltid med en platsliggning och det var mest den jag var ute efter. Ville testa Oscar då det var ett antal månader sedan han lågen en platsliggning sist. Han låg fint men åt gräs, efter två tillsägelser av mig bad jag Kenneth som är träningsledare att säga till honom och efter det så slutade han tugga. Han gick inte upp trots att det var mycket hundar han inte kände och pipleksaker mm som hördes runt om.

Vi körde även igenom några av lydnadsmomenten och det gick väl hyfsat. Han var lite ofokuserad då man gjorde det i form av linjeträning. Skall försöka hinna med en platsliggning till innan nästa lördag dagen med stort D.

Idag var det spår på schemat, snälla goa Emma åkte till skogen och la ett spår till Oscar, tack vännen:)
Spåret var lite klurigt och Oscar missade första vinkeln eller rättare sagt så var det nog jag som missade den, han var på väg men jag blev osäker och gick inte med direkt och då blev Oscar också osäker, dumma dumma jag som inte kan lita på Oscar.GRRRRRR blir så sur på mig själv. Resten av spåret gick han jättefint, han ringar lite men stressar inte upp sig så som han gjorde för och tempot idag var riktigt bra tyckte jag. Skall försöka få till ett spår till innan det är dags för träning med Ingvar igen.

När Skott gått sitt spår fick Zolo gå det också men det var för långt och klurigt för Zolo, han blir osäker och då funkar det inte. Skall försöka lägga några spår här hemma på ängen till honom så han är i van miljö och bara raka spår så han inte blir så osäker. 

147106-453
Jag är redo jag ser spårstarten matte

147106-454
Den rotvältan ser skum ut

147106-455
Men glad blir jag när jag hittar min skatt:)


Efter vi spårat tog vi en tur ut i kohagarna och såg även idag en gigantisk flock med rådjur. Hundarna fick springa av sig rejält och är nu förhoppningsvis trötta hela kvällen när jag jobbar, så resten av familjen får lugn och ro. Jobbar kväll även imorgon så jag skall försöka träna lite lydnad på dagen imorgon också med Oscar endast lite finjusteringar inga hela moment. 

147106-456
Inte lätt att få alla att var stilla samtidigt

147106-457
Naturligtvis måste man bada också


Ha en bra helg allihopa.  

Kommentarer
Postat av: Malin

Visst är det kul att spåra!
Tror du gör rätt i att ta det lilla lugna med
Zolo om han blir osäker. Bättre han bygger upp ett
självförtroende o tycker det är kul, efter hand blir han nog mindre störd av sakerna runt omkring.
När börjar du jobba imorgon? Jag börjar inte förrän 17
kramelikram

Postat av: Susanne

Hej Malin,
visst är det härligt med spår en fin dag som denna! Jag känner igen mig i det med att lita på hunden... gjorde likadant igår...man blir sååå arrrg...ggrrrr
Jag tror helt säkert att Zolo kommer att bli kanonbra! Han måste få ta det i sitt eget tempo, då blir han trygg. Skulle vara kul att spåra med er en dag, även om jag inte spårar vilt... =o)
Ha en trevlig helg!! Kram!

2008-04-10 @ 21:05:58
URL: http://astaomalte.bloggagratis.se
Postat av: cattis

hej på er!längesen,ser att ni har det bra.ja vilken dag det varit.vi åkte ner till stranden så nu har diza simmat för första gången.
vi kan väl ta den där träffen nån gång? kramizar cattis zack diza

2008-04-10 @ 21:44:12
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats
Postat av: emma, skott & snart krut

Hej!
Tack för en trevlig förmiddag bland buskar & snår! Hoppas att du haft en bra em/kväll på 70 =)
krameli kram

2008-04-10 @ 22:03:29
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Sara & Salsa

Ja oj oj, det närmar sig med stormsteg. Hoppas att allt klaffar nu då. Vi ska hålla tassar och tummar men väntar lite med att starta själva... Kanske kommer och kikar dock!

2008-04-11 @ 10:31:40
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Stina & Toss

Tassar in och önskar dig trevlig helg!!!

Kram från oss

2008-04-12 @ 00:52:42
URL: http://tosseriet.webblogg.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Oj, vad spännande att det är dags snart!!! Vi kommer att hålla tummarna så att knogarna vitnar för er - fast det behövs säkert inte, vi är nämligen övertygade om att ni är så väl förberedda som man bara kan vara!

2008-04-14 @ 10:29:55
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: L8

Hejsan!

Då börjar tävlingsdebuten närma sig! Spännande!!!
Ni kommer att klara det galant!
Vi håller tummarna & tassarna!!!
Hoppas vi kan ses en dag framöver!
KRAM

2008-04-16 @ 06:49:07
URL: http://www.l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback