Mycket lite hundar denna veckan

Denna veckan har hundarna verkligen legat på sparlåga. Jag har jobbat 9-16.30 varje dag och inte hunnit med mycket mer än jobba och sova. Utbildningen jag går har verkligen gjort en trött. Känns just nu som hjärnan är alldeles full och att det inte kan fyllas på med mer info just nu, förhoppningsvis så "sjunker" det undan i helgen så man är pigg och vaken på måndag igen. Näsa vecka blir dock bättre för hundarna men kanske inte för familjen. Jobbar endas kväll och natt nästa vecka så jag kommer att vara hemma lite mer på dagarna. Tanken är att jag skall hinna med ett spår iaf och lite finputsning av lydnaden med Oscar, ett och annat linjetag med Zolo lär det nog också bli.

I tisdags fick båda hundarna följa med till klubben när jag hade valpkurs, brukar ju bara ha med mig Zolo. Passade på att träna lite lydnad med Oscar efteråt men det blev bara en kort stund för de som tränade IPO körde just då träningen med piskan och den smäller rätt bra, Oscar tyckte att detta var mycket obehagligt så när jag satte honom på sitt kvar för att gå tre meter bort så kom han krypande efter mig ist. Ville inte bråka med honom så vi körde hem istället.

I torsdags tog jag en tur till stranden med Emma och Skott. Ida och Eric var också med. Hundarna njöt i fulla drag av att få bröta loss ordentligt. Mina hundar skulle ju kunna bo i vattnet men lite brottning blev det på stranden också.

image198

Snacka om att vi har haft sand inomhus sedan dess!!!! Trots att jag duchade hundarna när vi kom hem. Zolo hade nog lekt lite för vilt för när jag vaknade på fredagsmorgonen så hans vänstra öga allt annat än vackert ut. Det såg nästan ut som om han vänt ögat, man såg inte förg och pupill. Fick en tid på Bruksgården men hur skulle jag lösa det jag jobbade ju och man vill ju inte missa något på utbildningen i början. Som tur är så har jag ju VÄRLDENS BÄSTA EMMA som snällt körde petcab till veterinären med min hund. Det visade sig att han hade ett sår på hornhinnan och det blev ordinerat ögondroppar. Han är redan mycket bättre. Tydligen så var det en försvarsmekanism med att snurra ögat.

TACK ÄN EN GÅNG  image195EMMA image195FÖR HJÄLPEN, det var verkligen ovärderligt.

Idag är Oscar på hundungdom med Elin. Den största hunden med den minsta föraren. Enligt instruktörerna går det jättebra men hon har dock halti på honom så han inte skall få chansen att välta henne, skulle han lyckas med det en gång så lär han göra det fler gånger. 

Idag håller vi tummarna för våra vänner som är på olika utmaningar i detta avlånga land. Jag har förresten fått PM:et till den 19/4 så nu börjar nervositeten så sakteliga krypa sig på, kommer att vara som ett asplöv när jag skall in på banan.

TREVLIG HELG ALLIHOPA 

Kommentarer
Postat av: Stina Toss & Silja

Du ska se att det kommer gå kanon den 19:e - ni är ju väl förberedda iaf - håller tummar och tassar!!!

Skönt att det fixade sig med Zolos öga - inte lätt at vara beachboy....:-)

Ha nu en skön vecka - får du tid över så tränar jag gärna ett pass lydnad

Kram från osss

Postat av: Malin

Hello!!
Attans med Zolo's öga, men det är väl ingen större "fara". Men kan hålla med om att det kan se fasligt läskigt ut!
Hoppas vi kan få ihop en träningsdate i veckan,
siktar in oss på "lunchtid" på tisdag?
Tack för att ni höll en tumme för oss -
jag tror det hjälpte ;o)
Kram Malin

2008-04-06 @ 23:05:00
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Zicko och Azlan

Skönt att det löste sig med Solos öga. Ha en skön vecka. Hör av dig när du har tid och ork.

Kram
Susanne med gänget

2008-04-07 @ 07:44:34
URL: http://azlan0zicko.zoomin.se
Postat av: L8

Hej på ER!

Hoppas allt är bra med er!

Vad kul att Oscar o du ska ut på tävlingsbanan! Kommer att gå jätte bra! Vi kommer att hålla tummar o tassar!!

Ha det kanonbäst!

KRAM

2008-04-07 @ 10:19:01
URL: http://l8ardin.cybersite.se
Postat av: Lena och Guinness & Grappa

Hej Malin!

Var ska ni tävla någonstans? Vill jättegärna komma och titta (och lära).

Hoppas Zolo snart blir bra i sitt öga!

2008-04-07 @ 14:01:07
Postat av: emma, skott & snart krut

Skönt att "häng-ögat" ;-) mår bättre!!!
Inte ska du va nervös.... jag kommer stå där med baljan!!
Hoppas du får en spännande natt i RB & att du hittade en väst som passade....
krameli kram
ps: en annan källa sa att tävlingen skulle vara i Malmö??? Kolla ditt PM

2008-04-08 @ 19:10:16
URL: http://dualdogs.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback