Spårdax igen

Idag var det åter dags för ett spår. Malin och jag träffades i Genarp och körde ut till skogen för att lägga spåren. Vi hamnade i en nässeltät skog men man måste ju testa alla underlag så det var bara till att promenera ut:)

När spåret hade legat ca 1,5 h så var det dags att gå spåret, då hade vi även varit och hämtat Emma och Henke. Malin och Fido började med sitt spår och det gick jättebra. Sedan var det dags för Oscars tur, han har varit på tårna den igårkväll när jag tog fram blod och klöv, får försöka smyga ut det i fortsättningen. Han stressade i bilsen redan när vi la spåren så man kan lugnt säga att han var taggad. Han började bra men jag fick bromsa rejält sedan irrade han runt rätt mycket, tyvärr tappade jag linan och då hann jag inte i fatt honom han följde spåret fint men det gick alldeles för fort när jag inte höll i linan. Jag är sådär nöjd med spåret idag, hade man haft närmre till skogsmark så hade han fått vara hemma när jag la spåren men nu finns det tyvärr i Hjärup med omnejd:(

Henke gick sitt spår kanon idag mycket bättre än förra gången, tänk om han kunde smitta av sig på Oscar lite, det är verkligen två vitt skilda hundar.

Efter spåret blev det fika på Genarps kondis, tack för fikat Emma du e go du:)

Oxå lite bildbevis såklart

147106-217
Klara färdiga gå!!!!!!!!!!!

147106-218
Ut i nässelskogen, Oscar brydde sig inte om underlaget och det är ju alltid bra

147106-219
Stolt gick han tillbaka till bilen med klöv i munnen

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Tack för trevligt sällskap!! På´t igen nästa vecka.... då får du smyga med blodet oxå provar vi med "egen" bil så kanske han är lite lugnare! Övning ger färdighet!! Eller hur??
Kram

Postat av: Malin

Tack för trevlig tur till skogen! Du får nog som sagt smussla med med "grejerna" nästa gång ;o)O kanske införskaffa spårhandskar så att du kan hålla tag i linan ordentligt hi hi hi Kram!

2007-09-27 @ 15:11:11
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Stina & Toss

Flitens lampa lyser vad duktiga ni är...:-) Ser helmysigt ut!!!
Ha en skön helg!
Kram Stina

2007-09-29 @ 00:30:59
URL: http://tosseriet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback