Viltspår och kamerajakt!!!

Hade bestämt spårdejt med Malin och Fido idag. Jag la ett spår till Fido och Malin la mitt spår, alltid bra att gå någon annans spår. När vi lagt spåret så gick vi en runda med hundarna, Zolo fick stanna hemma hos husse idag så det var bara Oscar och jag tillsammans med hela MaDoFi-klanen. Bus bus bus och så lite lek i geggiga vattenhål.

147106-273
Posering på bro!!

Jag skulle gå mitt spår först, tyckte att Oscar gick sitt spår mycket bättre idag än sist, han var mycket mer noggrann och lite lugnare än vad han har gått innan. Problemet vi hade idag är att när Oscar blir osäker så stressar han upp sig och blir för snabb och har då svårt att hitta tillbaka till spåret. Nån som har något tips? vi har ju försökt att lägga lite trixigare spår för att han skall lugna ner sig och det har ju funkat till viss del men det är just det när han blir osäker så ökar han tempot istället för att ta ner tempot och jobba sig systematiskt tillbaka till spåret. O andra sidan så går han ju så mycket bättre i spåret nu än vad han har gjort innan så det skall säkert lösa sig det också, vi har ju fortfarande lite tid på sig innan han får gå anlaget.

147106-274
Tjohej vad det går

147106-275
Stolt matte och kolla hur Oscar sneglar på mig, ta inte klöven!!!

147106-276
Min fina duktiga pojke:)

När Oscar var färdig var det Fidos tur, spåret jag lagt var väl inte det svåraste men han hade ju aldig gått någon annans spår och han löste uppgiften finfint. Under Fidos spår tog batteriet i min kamera slut så jag stoppade ner den i fickan och tog Malins kamera istället. Tillbaka till bilen och så körde vi hem. Väl hemma kände jag i fickorna och hittde ingen kamera. Nähä så hade jag tappat den i skogen. Ringde Emma o hörde om hon ville ha ett spår till Henke nu när jag ändå hade grejorna framme. Så bar det av till skogen igen och denna gången fick Zolo och Elin följa med. Jag hann lägga spåret innan Emma kom så vi gick direkt bort mot vägen där vi hade gått tillbaka från Fidos spår, ingen kamera!!!! Gick mot spårtslutet och Oscar började nosa febrilt och rätt vad det är så stannar han till och tar upp kameran från marken. Min hund är kanske inte så duktig på att leta skank men kameror kan han hitta:)

147106-277
Grabbarna brun i Skotts bur. (Zolo till vänster och Skott till höger)

Sedan fikade vi, Emma hade köpt fika med sig och det var minsann inte fel. Henke gick ett bra spår, lurade honom lite när jag la det och gick precis brevid en väg en bit, hundarna har ju vant sig vid att korsa vägarna så det tyckte han var lite konstigt men han löste det galant.

Nu är det fredagkväll så nu skall familjen ha det mysigt i soffan hela kvällen.

Kommentarer
Postat av: Svart & brun

Regeln var väl att spårläggaren blir bjuden på fika?? =) Tack för att du drog mej ur soffan, annars hade jag nog fortfarande legat kvar.... & tack igen för spåret! Du är jätteduktig på att lägga!!!

Inte illa att ha en "vimpel-tjej" med heller, Tack Elin!!
Jag tycker inte att det är någon tvekan, Zolo är störst. ;-)

ha en trevlig kväll med familjen!
kramar Emma, Henke & Skott

Postat av: Malin

Tack för idag! Vi gör om det snart igen! Sikta in oss på en dag nästa vecka? Jag ska spåra iaf - bara att plinga om du vill hänga med!

" Problemet vi hade idag är att när Oscar blir osäker så stressar han upp sig och blir för snabb och har då svårt att hitta tillbaka till spåret. Nån som har något tips?"
- TIPS 1!! Släpp aldig linan! '

Ha en trevlig helg - o håll i kamera, bilnycklar o dyl ;o)

Kram Malin & Grabbarna Grus

2007-10-26 @ 22:59:45
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Ia & Kelly

Oscar hoppas att du fick något extra gott, nu när du hittade mattes kamera. Vi brukar leta nyckel.
Ska komma ihåg tips 1. Har samma problem med kelly.
ÅHHHH vad sötta de bruna valparna är.

2007-10-28 @ 19:13:00
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Vilken härlig start på helgen! hoppas resten varit bra också. Dags för en ny vecka. Ha det bra med sötnosarna i höstkylan!

2007-10-28 @ 19:15:23
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Catti

Hej hej! skulle bara lämna ett litet spår efter mig när jag varit inne och tittat :)

2007-10-29 @ 18:27:27
URL: http://www.cholmberg.se
Postat av: Sara

Duktig Oscar!!! Jag kan tro att matte blir mycket gladare när du hittar så viktiga saker som kameror än gamla avhuggna klövar i skogen!
Kramar från oss

2007-10-30 @ 10:40:29
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se
Postat av: Karin & Diesel

Hej hoppas allt är bra!!!

Oscar är utmanad!!! Kolla min blogg!!!

KRAM

2007-10-30 @ 22:32:26
URL: http://www.movie-star.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback